PELUANG KITA

Assalamualaikum.
14/3/2011, alhamdulillah sbb Allah masih lagi bagi peluang kepada aku untuk meneruskan kehidupan diatas bumi-Nya yg penuh dgn pelbagai nikmat, terima kasih ya Allah kerana bagi peluang yang tidak ramai peroleh. Setiap saat aku bersyukur kepadaMu ya Allah dengan nikmat dan rezeki yang Kau berikan dan yang paling penting sekali adalah nikmat Islam.
Disini juga saya ingin menyeru kepada semua kaum muslim, bersyukurlah dengan nikmat-nikmat yang Allah berikan kerana tidak semua orang berpeluang memiliki nikmat ini. Pelbagai cara yang boleh kita lakukan seperti solat, zikir, membaca Al-quran dan sebagainya.


Kita sebagai hamba yang lemah sangat memerlukan Allah. Apabila kita dalam kesenagan janganlah kita lupa pada Allah kerana kesenangan itu datangnya dari Allah yang maha kuasa dan mohonlah pertolongan kepada-Nya apabila dalam kesusahan kerana Allah pasti akan membantu hambaNya. Yakinlah dengan doa yang kita mohon kepadaNya, InsyaAllah ada jalannya.


Peluang kita bersama mereka-mereka yang tersayang ini jangan disia-siakan kerana suatu hari pasti mereka akan pergi jua. Janganlah kita bermusuh-musuhan kerana Rasulullah SAW tidak pernah benci dan bermusuhan dengan umatnya malah Rasul menyayangi umatnya lebih dari dirinya sendiri. Dan janganlah kita meninggikan suara ketika berbicara dengan sesiapapun kerana Rasulullah tidak pernah meninggikan suaranya ketika berbicara.


Janganlah kita ketawa terbahak-bahak kerana dengan ketawalah membuat diri kita lalai dan akan lupa pada Allah. Ingatlah bahawa Rasulullah ketawa hanya menampakkan giginya yang putih bak salju.



Pesanan saya sebagai muslim janganlah kita mensia-siakan segala suruhan Allah kerana kita tidak tahu berapa banyak peluang yang kita ada ini untuk beribadah dan tentunya bekalan kita masih tidak mencukupi untuk menuju ke akhirat kelak. Jadi marilah kita sama-sama pimpin tangan sahabat kita untuk mengajak kepada yang maruf dan abaikan yang mungkar...insyaAllah...(^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...